Ticker

    Loading......

Υπόδειγμα Γραπτής εργασίας Τεχνολογίας Α΄Γυμνασίου

ΚΕΦΑΛΑΙΑ ΓΡΑΠΤΗΣ ΕΡΓΑΙΑΣ  ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ Α΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

1ο ΚΕΦ:ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ 

ΟΡΙΣΜΟΣ 

Μεταφορές, στον οικονομικό και εμπορικό χώρο, ονομάζονται

……………………………………………………………………….και φορτίων από έναν τόπο σε έναν

άλλον. Συνήθως η μετακίνηση επιβατών και φορτίων γίνεται έναντι κάποιας αμοιβής που

ονομάζεται εισιτήριο ή κόμιστρο ή ναύλος. 

ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ

 

Η ιστορία των μεταφορών είναι συνυφασμένη με την ύπαρξη της ανθρώπινης ζωής.

…………………………………………………………………………………………….

Οι αδυναμίες αυτές οδήγησαν τον άνθρωπο σε αναζήτηση διαφόρων μέσων μεταφοράς

……………………………………………………………………………………………………….  Έτσι παράλληλα με τις καταπληκτικές του εφευρέσεις έφθασε από τον τροχό, το κουπί, το πανί και τον ατμό στους σύγχρονους αεροστρόβιλους των εξελιγμένων σύγχρονων μέσων μεταφορών…………………………………………………

ΕΙΔΗ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ

Χερσαίες μεταφορές

Τις σημερινές χερσαίες μεταφορές τις χρησιμοποιούμε για να μεταφερθούμε πάνω στη Γη. Οι μεταφορές στην ξηρά διακρίνονται σε οδικές και σιδηροδρομικές.(π.χ.αυτοκίνητα,μηχανάκια,τρένα,ποδήλατα,φορτηγά

κτλ.)

Θαλάσσιες μεταφορές

Τα θαλάσσια μέσα μεταφοράς έχουν ακριβώς την ίδια λειτουργία με τα χερσαία αλλά στη θάλασσα. Είναι ένας τρόπος να διασχίσει κανείς το απέραντο αυτό γαλάζιο στρώμα και να φτάσει στον προορισμό    ……………………………………………………………………………………

Εναέριες μεταφορές

 

Μπορούμε να πούμε ότι η ιστορία των εναέριων μεταφορών ξεκινάει όταν στις 17 Δεκέμβρη 1903 οι αδελφοί Όρβιλ και Γουίλμπερ Ράιτ πραγματοποίησαν …………………………………………………………………………………………….

Διαστημικές μεταφορές(πύραυλος-διαστημόπλοιο-διαστημικό λεωφορείο)

Αμφίβιες μεταφορές(χόβερ-κραφτ)

2ο Κεφάλαιο :Περιγραφή του Πυραύλου

Ο πύραυλος (ή ρουκέτα) είναι βλήμα, που προωθείται εκτοξεύοντας αέρια που

προέρχονται από καύση στερεών ή υγρών καυσίμων…………………….

Το ελληνικό όνομά του πήρε ο πύραυλος από το πυρ (φωτιά) και

το αυλός (φλογέρα) λόγω του σχήματός του και του τρόπου πρόωσης που

συνοδεύεται από φλόγα.

ΕΙΔΗ

Πύραυλοι για εξερεύνηση του διαστήματος

………………………

Πύραυλοι στρατιωτικοί

………………………………

3ο Κεφάλαιο Τεχνικά Σχέδια του Πυραύλου

 

Σχεδιάζουμε  τον πύραυλο  και  απεικονίζουμε τα βασικά του μέρη


 

Παρουσιάζουμε και εικόνες από το δικό μας μοντέλο σε όλες τις φάσεις κατασκευής ,αν μπορούμε.

4ο ΚΕΦ: Διαδικασία που ακολούθησα

Ένα τυπικό διάγραμμα ροής θα μπορούσε να είναι το ακόλουθο.

 

·         ΣΥΛΛΟΓΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ

 

·         ΤΑΞΙΝΌΜΗΣΗ ΣΕ ΚΕΦΑΛΑΙΑ

 

·         ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

 

·         ΑΓΟΡΑ ΥΛΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΓΟ

 

·         ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ

 

·         ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ

 

5ο ΚΕΦ:ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΠΥΡΑΥΛΟΥ

 

Ο πύραυλος ήταν γνωστός στους Κινέζους από το 13ο αιώνα μ.Χ., ίσως και

νωρίτερα. Τον χρησιμοποίησαν το 1232 μ.Χ. σε μάχη που έδωσαν με το γιο

του Τζένγκις Χαν. Οι πύραυλοι εκείνοι χρησιμοποιούσαν σαν καύσιμο

την πυρίτιδα. Πιθανόν από τους Κινέζους να έμαθαν τον πύραυλο και οι Ινδοί, που

τον χρησιμοποίησαν εναντίον των Άγγλων. Διαμέσου των Άγγλων, μεταφέρθηκε

στην Ευρώπη η τεχνολογία της κατασκευής πυραύλων. Οι Άγγλοι χρησιμοποίησαν

πυραύλους (ρουκέτες) στη μάχη της Βουλώνης, ενάντια στα γαλλικά στρατεύματα

και επίσης όταν αντιμετώπιζαν τα αμερικανικά στρατεύματα το 1814,

στην Ουάσιγκτον.

Η συστηματική όμως μελέτη για την τελειοποίηση του πυραύλου, άρχισε τον 20ό

αιώνα. Προηγήθηκαν οι θεωρητικές μελέτες του Κονσταντίν Τσιολκόφσκι σχετικά

με τη χρήση των πυραύλων για την εξερεύνηση του διαστήματος. Ο πρώτος

πύραυλος με καύσιμη ύλη υγρό οξυγόνο εκτοξεύτηκε το 1928 στη Μασαχουσέτη.

Η ιδέα της χρήσης υγρού οξυγόνου ήταν του Ρόμπερτ Γκόνταρντ, που ήθελε με

αυτό τον τρόπο να δώσει την δυνατότητα στους πυραύλους να κινούνται και έξω

από την ατμόσφαιρα, όπου ως γνωστόν δεν υπάρχει οξυγόνο. Ο πύραυλος

ανυψώθηκε για 13 μέτρα και η πτήση διήρκεσε 5,21 δευτερόλεπτα, αλλά ήταν η

απόδειξη ότι το υγρό οξυγόνο μπορούσε να χρησιμεύσει ως καύσιμο για τους

πυραύλους.

Στη διάρκεια του δεύτερου παγκόσμιου πολέμου, χρησιμοποιήθηκαν επίσης

πύραυλοι και ρουκέτες. Οι Ρώσοι χρησιμοποίησαν τις ρουκέτες Κατιούσα, ενώ

Γερμανοί ανέπτυξαν περισσότερο την πυραυλική τεχνολογία, χρησιμοποιώντας

αρκετούς τύπους πυραύλων. Οι πιο γνωστοί από αυτούς, που χρησιμοποιήθηκαν

εναντίον του Λονδίνου και άλλων πόλεων, ήταν οι ρουκέτες V1 και οι βαλλιστικοί

πύραυλοι V2, που έγιναν τα πρώτα αντικείμενα που πέταξαν έξω απ' την

ατμόσφαιρα της γης και αποτέλεσαν τη βάση για τους πρώτους πυραύλους που

αναπτύχθηκαν αργότερα. Μετά τον πόλεμο, το κέντρο μελέτης και έρευνας

μεταφέρθηκε στην Αμερική και τη Σοβιετική Ένωση, με τη χρήση και αιχμάλωτων

Γερμανών επιστημόνων που μεταφέρθηκαν στις χώρες αυτές.

Μικροί πύραυλοι είναι τα γνωστά όπλα μπαζούκας, δηλαδή οι ατομικοί πύραυλοι,

που απαιτούν προσωπικό δυο ατόμων για να μεταφερθούν και να

χρησιμοποιηθούν. Το 1932 ο γερμανικός στρατός

………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………

…………………Ο φον Μπράουν και το τεχνικό επιτελείο του βρέθηκε στην άλλη

μεριά του Ατλαντικού. Η έρευνα για τους πυραύλους άρχισε δειλά - δειλά να

ξεφεύγει από τα στενά στρατοκρατούμενα πλαίσια. Παρόλα αυτά ο ανταγωνισμός

των υπερδυνάμεων κατά τη ψυχροπολεμική περίοδο ήταν αυτός που

σηματοδότησε την αυγή της διαστημικής εποχής με την χρησιμοποίηση πυραύλων

για την εκτόξευση διαστημικών συσκευών.

6ο ΚΕΦ: ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

 

Η λειτουργία του  πυραύλου στηρίζεται στη θεωρία του……………………………………………………………………………………………

……………………………………………….. Η ταχύτητα τού πυραύλου καθορίζεται

από το μέγεθός του και την ……………………………………………………………. Η

καύση γίνεται με τη βοήθεια του οξυγόνου, που εναποθηκεύεται σε υγρή μορφή

μέσα στον πύραυλο, και άλλων ουσιών που δρουν σαν …………………..

7ο ΚΕΦ:ΧΡΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΥΡΑΥΛΟΥ

 

ΘΕΤΙΚΕΣ

……………………………………………..

 

………………………………………………………

 

………………………………………………

ΑΡΝΗΤΙΚΕΣ

 

………………………………………………….

 

…………………………………………………..



8ο ΚΕΦ:ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΚΑΙ ΥΛΙΚΑ ΠΟΥ

ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΑ

ΥΛΙΚΑ

……………………….

 

…………………………

 

…………………………

 

 

ΕΡΓΑΛΕΙΑ

 

……………………………………..

 

9ο ΚΕΦ:ΚΟΣΤΟΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ

 

……………………………………..ΕΥΡΩ

 

……………………………………..ΕΥΡΩ

 

………………………………………ΕΥΡΩ

 

………………………………………ΕΥΡΩ

 

ΣΥΝΟΛΙΟ ΚΟΣΤΟΣ:…………..ΕΥΡΩ

10 ΚΕΦ.ΚΕΦ:ΠΗΓΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

 

 

WWW.WIKIPEDIA.ORG/..................................

 

EΓΥΚΛΟΠΑΙΔΕΙΑ ……………………………………………. ΣΕΛ……

 

ΒΙΒΛΙΟ…(τίτλος)……………….. ΣΕΛ………………………..

 

ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «…………………» ΣΕΛ……. ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ…/…/….

 

BLOG (ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ)…………………………………..

ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ………………………………………………………………

Για να την δείτε  σε μορφή  POWER POINT  πατήστε στον σύνδεσμο που ακολουθεί